lørdag, september 25, 2010

Høst, røyk, trening

Centa og Emma
Sondre

Centa og Tilli


Ann, Milli og Martin



Tenk, nå har jeg vært røykfri i 16 dager! Etter utallige forsøk på å slutte med tullet har jeg endelig klart det uten at jeg har følt "tap" over noe..... Har prøvd med Champix-tabletter, plaster og tyggegummi, prøvd uten hjelpemidler og hver gang blitt nesten desperat. Man føler at man mister en venn, selv om logikken vet at det er en uvenn.
Siste forsøk besto i å gå til hypnoterapi. Jeg bestilte en "røykesluttpakke" og fikk to konsultasjoner. Jeg har nå opplevd å klare meg strålende uten røyk i 16 dager, ikke følt noe tap og merker at det er bedre for kropp og sinn allerede. Det er klart at mange vaner nå endres, f.eks røyk etter middag, i pauser, i reklamepauser osv. Nå har vi heldigvis ikke røyket inne, kun ute på verandaen. Det beste av alt er at jeg fint kan være sammen med andre som røyker, det gjør meg absolutt ingenting! Før ble jeg nesten sprø av det, bare måtte bomme en røyk av noen da....Håper virkelig at jeg forblir røykfri resten av livet :-)
Ellers så har Rune og jeg vært på John Cleese forstilling i Oslo. Ganske morsom han ja, og herlig med befriende humor!
Hundene i huset er en fin gjeng. Vi trener litt bruks og lydighet. Centa fikk gå to slepe-spor i dag, og tror hun syntes det var gøy. Sushi var med på trening også- hun gikk litt felt- eller løp i feltet- og deretter to flott spor. Hun virker å ha et stort sportalent! Maya trente felt med flere gjenstander. Jobber utrolig bra og er utrolig motivert! Fikk prøvd seg på et slepespor også- noe som gikk supert men trenger litt mer trening. Lea har fått litt lp-trening men virker som løpetiden nærmer seg.... er så kosen og dallete så om kvelden har mor i huset og Lea en rolig kosetid hvor vi ser på tv og koser oss. Forresten: Ulempen med veldig kort sveis er at man under avstandskommandering-øvelsene ser absolutt alle feilene... hmmmmm, hva gjør vi med det tro :-)
Fikk en gledelig nyhet i dag, og det er at Swix er hd-røntget md hd-a!! Supert :-)









Ingen kommentarer: